تبلیغات
آینده به شما نزدیک است - مطالب آذر 1396
ترفندستان ● مرجع اخبار و اطلاعات کامپیوتری ، اینترنت ، موبایل و آنچه شما بخواهید
تاریخ : جمعه 24 آذر 1396
نویسنده : محسن جمشیدی زرمهری

محل کسب درآمد شبکه‌های اجتماعی چیست؟

این سوال از جمله سوالات بسیار پرتکرار خوانندگان محترم است. بسیاری از مخاطبین عنوان می‌نمایند که خدمات این شبکه‌ها رایگان است و با توجه به این واقعیت، منبع درآمد آنان کدام است و چگونه است که هزینه‌های خود را پوشش داده و برخی، سودهای چشمگیری نیز در صورت‌های مالی منتشر شده، گزارش می‌نمایند.
در ابتدا عرض می‌کنم که این موضوع صرفا بحث شبکه‌های اجتماعی نظیر Facebook، LinkedIn، Twitter، Google+ و موارد مشابه نیست و قابل تعمیم به ارائه دهندگان خدمات پست‌الکترونیکی نظیر Yahoo و Gmail و همچنین امکانات ارتباطی و مخابراتی نظیر Viber، WhatsApp، Line و موارد مشابه نیز هست.
منبع درآمد این شرکت‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم نمود که در 5 مورد ذیل، به اختصار، توضیح داده‌ام:

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات، دارای تبلیغات آنلاین هستند که درآمد مناسبی را برای آنان به ارمغان می‌آورد. این تبلیغات، بسیار هوشمندانه عرضه می‌شوند و بر اساس منطقه جغرافیایی کاربر مدنظر که از روی IP وی قابل شناسایی است، به صورت هدفمند، ارائه می‌گردند.

 

بسیاری از خدمات این شرکت‌‌ها قابل Upgrade و ارائه با امکانات بیشتر است. مثلا شما می‌توانید سرویس پست‌الکترونیکی خود را با امکانات بسیار بیشتری نسبت به امکانات پایه، در اختیار داشته باشید که طبیعتا مستلزم پرداخت مبالغی است. گرچه این مبالغ به نظر ناچیز می‌رسند، اما در نظر داشته باشید که برخی از ارائه دهندگان سرویس‌های پست الکترونیکی، صدها میلیون مشترک دارند و اگر درصدی از این مشترکین، این مبالغ ناچیز را پرداخت نمایند، در نهایت، مبلغ چشمگیری خواهد بود.
شبکه‌های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، LinkedIn نمونه مناسبی برای ذکر است. خدمات پایه این شبکه محدود است و درصورت نیاز به خدمات بیشتر، بهای آن از کاربر، مطالبه می‌شود. منظور از خدمات بیشتر، خدمات حرفه‌ای‌تر با کارایی و اثربخشی بهتر و بیشتر است.
در زمینه Viber و موارد مشابه نیز عرض می‌شود که این سرویس‌ها، دارای موارد گوناگونی هستند که نیازمند پرداخت وجه است، همانند تماس با خارج از شبکه، مانند تماس با افرادی که در این شبکه عضو نیستند. در این زمینه، بحث مهندسی فروش و قیمت‌گذاری خدمات ارائه شده نیز مقوله‌ای بسیار پیچیده، دقیق و مطالعه‌ شده است، به گونه‌ای که همواره سعی می‌شود، قیمت‌گذاری به گونه‌ای باشد که کمتر از قیمت تماس عادی مخابراتی در نظر گرفته شود تا به لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه‌ باشد و کاربران ترغیب به استفاده از این سرویس‌ها شوند. در ضمن، برخی خدمات جانبی این سیستم‌ها نیز به صورت پولی است، مانند برخی از شکل‌های نمادین ابراز احساسات و عواطف یا نمادهای اعیاد، جشن‌ها و مراسم که به Sticker شهرت دارند. در این زمینه نیز، وایبر نمونه مثال‌زدنی است.
در ضمن، برخی خدمات نیز دوره آزمایشی یا Trial داشته و پس از سپری‌شدن مدت زمان مشخصی، از کاربر، مبالغی برای ادامه ارائه خدمات، دریافت می‌شود.

 

 



ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: آموزش , اخبار , ویندوز 10 , ویندوز 10 , ویندوز 10 , ویندوز 10 , ویندوز 7 , ویندوز 7 ,
تاریخ : جمعه 24 آذر 1396
نویسنده : محسن جمشیدی زرمهری

COBIT که اختصار عبارت Control OBjectives for Information and related Technology است، عبارت است از روال‌ها و روش‌های اداره نمودن فرآیندهای مرتبط با فناوری اطلاعات. به عبارت ساده‌تر، COBIT ساختاری برای مدیریت فناوری اطلاعات است.

COBIT توسط سازمان ISACA که از معتبرترین سازمان‌های تخصصی بین‌المللی مدیریت فناوری اطلاعات می‌باشد، معرفی شده است.

این سازمان، به صورت رسمی در سال 1969 تاسیس و شروع به کار کرد، اما مقدمات تاسیس آن از سال 1967، توسط عده‌ای از افراد متخصص در زمینه ممیزی و کنترل سیستم‌های کامپیوتری، شروع شده بود.

در حال حاضر، بیشتر از 86 هزار نفر در بیش از 160 کشور جهان، عضو این سازمان یا دارنده گواهینامه‌های بین‌المللی آن هستند. ISACA اختصار Information Systems Audit and Control Association است.

 

ویرایش‌های COBIT

ویرایش نخست، در سال 1996 منتشر شد و در سال 1998، دومین ویرایش آن به انتشار رسید. ویرایش سوم، در سال 2000 و ویرایش چهارم، در سال 2005 منتشر شد. در سال 2007 نیز با کمی تغییر در ویرایش چهارم، COBIT version 4.1 به انتشار رسید.

ISACA اعلام کرده است که در سال 2011، ویرایش پنجم COBIT را منتشر خواهد ساخت. در حال حاضر تنها پیش‌نویس این ویرایش آماده شده است، اما همانگونه که ذکر شد، ISACA اعلام نموده است که نسخه نهایی این ویرایش را تا سال آینده، آماده و منتشر خواهد ساخت.

COBIT Version 4.0 شناخته‌شده‌ترین ویرایش COBIT است و تفاوت‌های عمده‌ای با ویرایش‌های قبلی دارد، اما در COBIT Version 4.1، تفاوت عمده‌ای نسبت به COBIT Version 4.0 به چشم نمی‌خورد و تغییرات را می‌توان در دو مورد زیر خلاصه نمود:
 

الف‌ـ تعاریف ساده‌تر برای آرمان‌ها، اهداف و مقاصد سازمان (Goals)

ب‌ـ تفکیک بیشتر بین فرآیندها (Processes) و مقاصد (Goals) و ارتباطات آنها (Relations)

 

با توجه به آنکه تفاوت‌های عمده‌ای بین ویرایش‌های4.0 و 4.1 وجود ندارد و با توجه به آنکه ویرایش4.0 شناخته‌شده‌تر است، در ذیل به معرفی COBIT Version 4.0 و ساختار آن خواهیم پرداخت.

همانگونه که ذکر شد، ویرایش‌های قدیمی‌تر COBIT، دارای تفاوت‌های عمده با ویرایش‌های جدید آن هستند و طبیعتا، برخی ساختارهای معرفی شده در زیر، در COBIT 3.0 یا قبل از آن وجود ندارد یا دستخوش تغییر شده است.

 

(COBIT Product Family (Version 4.0

بسته  کامل COBIT شامل موارد زیر است:



ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: ویندوز 10 , ویندوز 8 , ویندوز 8 , ویندوز 8 , ویندوز xp ,
 

 


آخرین مطالب
   
logo-samandehi
نماد اعتماد درگاه pay.ir
ابزار اینستا گرام
ابزار تلگرام